Karel Urianek: Beránek

hlad

to bys nepochopil
jak je příjemné
vyzvracet se
po litru č. vína
aniž se ti udělá
zle
a hned na to
ťukat
do stroje
napít se
coly
a zapálit si.
když jsi sám doma.
nikdo, kdo by
napomínal
protestoval
vyhrožoval

hlad
tě chytí
až po půlnoci

6. 12. 99

radost k smíchu

nenalézám slov
pro svou vlastní tupost
vylízanost papírové
figurky
s ptačím mozkem pohybující se
jako somnambul
po bytě
se sklenicí
v jedné a
s dohořelou cigaretou
v druhé ruce
číhající u
telefonu.

velikost ducha
se dá vystopovat
lze ji změřit
spočítat
aniž bych k tomu
potřeboval obě ruce
hrábnu do rozkroku,

zatímco saju
brčkem.

do pěti umí počítat
snad každý.

31/1/2000

beránek

všichni jsme se
narodili
determinováni
předurčeni k daným
osudům
osudem
a přestože nevíme
dne
ani hodiny
známe důvody
a příčiny

je nám jasný původ
rozesranosti našich
vztahů
s jinými
rozesranci
životů
libida

odmítáme milost, abychom
ji sami nemuseli
poskytnout

každý jedná podle svého
gusta

a každý je přesvědčen, že

jedná správně.

zač. 00

pohodička; žádnou křeč!

utěšují mě, že jsou
i horší, než jsem

záchvěv zimy
a poserou
se strachy ve svých
podkrovních
bytech ateliérech
redakcích kavárnách

možnost být zlý je
podmíněna hloupostí
a mindráky
stačí 2 slova
a

objeví se jim to
na zádech.
jsou nezničitelní.
ta
informace je nepálí.

10/3/00

šmejd

překročil jsem
rubikon;
mám za to, že jsem
nemohl
vypotit nic horšího
než
tento
úvod

vyprchala ze mne
veškerá síla
míza

jsem
jako květina:
krásný
klišovitý
blbý

k nesnesení.

k neunesení.

při zazvonění telefonu
mi samy ruce
připažily a
strnuly, poté
vystřelily vpřed a
dlaně se zaťaly,

ale
při pohledu na displej jsem zůstal
klidný: SPERL
SPERL SPERL SPERL SPERL

stále mohu rozhodovat

o svém
nebytí.

30/4/01

řešit ihned

být zaúkolován

to je pro mne každodenním
strašákem,
nikdy nekončící hrůzou
vpletenou do slov
každého úkolujícího

pracovat hbitě
pracovat rychle
pracovat pružně
pracovat načas

řešit ihned
řešit servilně
s nezájmem o věc
apaticky
muchlat papíry
a přesouvat
stohy práce
z místa na místo

když však dojde
na přísloví (koho chleba
jíš, toho…),
dokážu být i

zlý

12/XI/MMI

podtrhuje

nevyslechnu tvoje prosby
sám o pomoc nežádám

jsem vyschlý muž
a ty jsi zlomená žena

radujeme se už jen
z ticha

hřmot pod klenbou
našich mozků probouzí

tu nejhorší zabijáckou
apatii

minutu
k minutě

blízký úpadek
podtrhuje nedostatek peněz

zač. 02

Ukázka z připravovaného výboru básní Karel Urianek Beránek. Fra vydává na přelomu roku 09/10.
web


  1. Karle Urianku, vyser se konecne na chlast a fet, stejne uz tady ty drogy nejsou to co byvaly…at si nezhorsis epilepsii a depky>>>
    U KNOW….jsi opravdu rekla bych vzdelany a talentovany mlady muz,,tak rekni say goodbye….adios 2 drugs,…a uz neskakej z okna.d9k

  2. pes

    Karle Uriánku, proč pořád vyskakuješ z okna? A co ta tvá hrozná hrůzostrašná přítelkyně?Saje z tebe peníze, to nevidíš????Nefetuj a nepij, děláš ostudu své rodině.

  3. Zdarec,

    karel, Borec, to „MÁ ZA SEBOU…“ ChJO, kdo jste ho znali, víte, kde leží? Víte, že jste mu mohli pomoci, ale nepomohli? Nebudu spílat, ale zaslouží si vzpomínku, co udělat ve Fráčku bez fráčku takové soukro malé veřejné čtení jeho spisků? :-oooooo

    L.

  4. helsinki

    můžete prosím blíže specifikovat Vaše vyjádření „má to za sebou“??? karel??? … známe se dlouho… ale taky jsme se dlouho neviděli. díky. kt




Napsat komentář